مسائل معکوس را می توان در بسیاری از مباحث مکانیک مهندسی
نوشته شده توسط : محسن راد

مسائل معکوس را می توان در بسیاری از مباحث مکانیک مهندسی یافت. کاربردهای موفق زیادی در زمینه مشکلات معکوس (آزمایش غیر مخرب و تعیین خصوصیات مواد با تکنیک های اولتراسونیک یا اشعه ایکس، ترموگرافی و غیره) وجود دارد. به طور کلی، مسائل معکوس مربوط به تعیین ورودی و ویژگی های یک سیستم مکانیکی از برخی از خروجی های سیستم است. از نظر ریاضی، چنین مشکلاتی بد است و باید از طریق توسعه طرح‌های محاسباتی جدید، تکنیک‌های منظم‌سازی، تابع‌های هدف و رویه‌های آزمایشی بر آن‌ها غلبه کرد.روش‌های وارونگی در صداگذاری از راه دور اتمسفر شامل مجموعه مقالات فنی اولین کارگاه بین‌المللی تعاملی در مورد روش‌های وارونگی در صداگذاری از راه دور اتمسفری است که در ویلیامزبورگ، ویرجینیا، در 15 تا 17 دسامبر 1976 برگزار شد. مقالات به بررسی وضعیت هنر در روش‌های وارونگی استفاده می‌شوند در بازیابی اطلاعات جو از داده های سنجش از راه دور. تئوری ریاضی روش‌های وارونگی، همراه با کاربرد این روش‌ها برای صداگذاری از راه دور دمای اتمسفر، رطوبت نسبی، و اجزای گازی و آئروسل توصیف می‌شود. این کتاب که از 21 فصل تشکیل شده است، با مقدمه‌ای بر روش‌های حل مسائل در انتقال تابشی و پراکندگی چندگانه آغاز می‌شود و پس از آن بحثی در مورد مسئله انتقال تشعشع در اتمسفر صفحه پراکنده-موازی ارائه می‌شود. بخش بعدی به نظریه ریاضی روش‌های وارونگی اختصاص دارد و برخی از جنبه‌های مسئله وارونگی در سنجش از دور را به همراه روش آرامش برای حل معکوس معادلات انتقال غیرخطی و خطی بررسی می‌کند. بخش پایانی روش‌های وارونگی را در اتمسفرهای گازی، حرارتی و آئروسل بررسی می‌کند و موضوعاتی مانند نظریه بکوس-گیلبرت و کاربرد آن برای بازیابی ازن و پروفیل‌های دما را پوشش می‌دهد. وارونگی پروفیل‌های افق تابش پراکنده برای غلظت‌های گازی و پارامترهای آئروسل. و وارونگی داده های سنجش از دور مایکروویو غیرفعال از ماهواره ها. این تک نگاری مورد توجه دانشمندان دانشگاه ها، سازمان های دولتی و آزمایشگاه های تحقیقاتی خواهد بود.کاهش مخاطرات زیست‌محیطی و تأثیرات انسانی بر اکوسیستم‌های مختلف، با تأکید ویژه بر مناظر روستایی، موضوع اصلی سیاست‌های مختلف زیست‌محیطی است که در کشورهای توسعه‌یافته طراحی شده و در اکثر کشورهای در حال توسعه مورد نیاز است.
این کتاب رویکرد نشان‌دهنده زیستی مناظر روستایی و اکوسیستم‌های مدیریت شده توسط انسان از جمله اکوسیستم‌های شهری و صنعتی را پوشش می‌دهد. تکنیک‌ها و گونه‌های اصلی مورد استفاده برای نشان‌دهی زیستی با جزئیات در نظر گرفته شده‌اند. اصلاح و آلودگی با تنوع، فراوانی و غلبه موجودات زنده، عمدتاً بی مهرگان مواجه است.
تنوع زیستی بی مهرگان به عنوان شاخص های زیستی مناظر پایدار یک ابزار اساسی برای دانش آموزان و دانشمندان درگیر در اکولوژی و برنامه ریزی منظر، علوم محیطی، اصلاح منظر و آلودگی فراهم می کند.
هفتاد و دو مقاله در سمپوزیوم بین المللی مسائل معکوس در مکانیک (ISIP '98) که در مارس 1998 در ناگانو برگزار شد، ارائه شد، جایی که پیشرفت های اخیر در مسائل معکوس در مکانیک مهندسی و موضوعات مرتبط مورد بحث قرار گرفت. موضوعات اصلی عبارتند از: جنبه های ریاضی و محاسباتی مسائل معکوس، شناسایی پارامتر یا سیستم، تعیین شکل، تجزیه و تحلیل حساسیت، بهینه سازی، مشخصه خواص مواد، آزمایش غیر مخرب اولتراسونیک، مشکلات معکوس الاستودینامیک، مشکلات معکوس حرارتی، و سایر کاربردهای مهندسی.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: